Kronieken van Oz

Al sinds 2014 illustreer ik voor Jeroen van Luiken-Bakker de serie De Kronieken van Oz,
http://kroniekenvanoz.nl/boeken/ de boeken van L. Frank Baum over de Tovenaar en het land van Oz. Wij kennen in Nederland in ieder geval deel 1 De Wonderlijke Tovenaar van Oz (ook van de films The Wizard of Oz en The Wizz) maar de overige delen zijn voor 2016 nooit in het Nederlands verschenen.
Jeroen was als kind al heel enthousiast over de hele serie en heeft zich ooit als doel gesteld om alle overige delen te vertalen in het Nederlands zodat ze beschikbaar komen voor alle kinderen in Nederland.
Hij vroeg mij om de serie te vertalen en ik ben het avontuur aangegaan.
Voor mij is het een leerzaam project omdat ik bij elke tekening en bij elk boek weer wat over het vak illustreren bijleer en wat nieuws ontdek in mijn tekentechnieken.

Hieronder wat van mijn eigen favoriete illustraties die ik gemaakt heb voor de Kronieken van Oz:











Reacties